Διαδικτυακό Εμπόριο E-commerce E-shops
Τρείς (3) προκλήσεις μπορούν να εξασφαλίσουν ή να θέσουν σε κίνδυνο το e-commerce:
Ευθύνη για τα προϊόντα και συμβατική ενημέρωση
Όπως η Amazon το 2018 έτσι και κάθε έμπορος του διαδικτύου – ιδιοκτήτης start up/ e-commerce επιχείρησης, οφείλει να κατανοήσει και να αντιληφθεί πόσο σημαντικό είναι να διευκρινίζει την ευθύνη του λόγω ελαττωματικών προϊόντων και τις ρυθμίσεις περί εγγυήσεων των προϊόντων του. Σκεφτείτε να εμπορεύεστε προϊόντα που κατασκευάζουν άλλοι και να αιτηθεί πελάτης σας αποζημίωση για ελαττωματικό προϊόν που εσείς απλά «πουλάτε» στο internet.
Κάποια από τα πρώτα – πρώτα βήματα, σίγουρα είναι να καταστήσετε σαφείς τους όρους χρήσης των προϊόντων σας στους πελάτες. Εάν πουλάτε προϊόντα που δεν κατασκευάζετε εσείς θα πρέπει να ενημερώσετε τους πελάτες σας. Επίσης, θα πρέπει να είναι απολύτως ξεκάθαρος στους διαδικτυακούς πελάτες σας ο τρόπος που θα μπορούν να ακυρώσουν ή να επιστρέψουν προϊόντα που έχουν αγοράσει από τον δικτυακό σας τόπο (site). Πολύ σημαντικό είναι να φροντίσετε για τη λειτουργία μηχανισμού που θα ενημερώνει τους πελάτες σας εντός 24 ωρών από την αγορά/παραγγελία τους για όλες τις λεπτομέρειες αυτής της αγοράς/παραγγελίας τους.
Προστασία προσωπικών δεδομένων (GDPR)
Οι περισσότερες e-commerce πλατφόρμες είναι αποθήκες ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων που συχνά αποκτούνται μέσω κάποιας φόρμας επικοινωνίας, εγγραφή επισκεπτών/πελατών και κατά το checkout.
Στην Ευρωπαϊκή Ένωση οι διαδικτυακοί τόποι και πλατφόρμες e-commerce απαιτείται να ενημερώνουν τους επισκέπτες τους για την οποιαδήποτε συλλογή πληροφοριών/δεδομένων τους και να απαιτούν σαφή συναίνεση πριν τη συλλογή και οποιαδήποτε χρήση τέτοιων πληροφοριών/δεδομένων.
Για να εξασφαλίσετε την συμμόρφωση σας στο νόμο και την αποφυγή προστίμων μετά από καταγγελία οποιουδήποτε στην Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων είναι απολύτως απαραίτητο να έχετε διαμορφώσει νομίμως και καταστήσει προσβάσιμη στους επισκέπτες/πελάτες σας την πολιτική προστασίας δεδομένων του διαδικτυακού σας καταστήματος και την πολιτική προστασίας cookies.
Αποφύγετε την Ηλεκτρονική Απάτη και φροντίστε για την απόλυτη εξασφάλιση των ηλεκτρονικών συναλλαγών
Περιπτώσεις που αφορούν στην απάτη σχετικά με τις ηλεκτρονικές πληρωμές και άλλα ζητήματα που αφορούν στην ηλεκτρονική ασφάλεια των συναλλαγών έχουν εκτοξευθεί τα τελευταία χρόνια μαζί με την ανάπτυξη και υπερβολική αύξηση του διαδικτυακού εμπορίου (e-commerce). Μία έκθεση προβλέπει ότι μέχρι και το 2023 η κλοπές/απάτες μέσω των δυνατοτήτων e-commerce και δια απομακρυσμένων πιστωτικών καρτών θα αυξηθεί κατά 14%. Συνεπώς, οφείλετε να εξασφαλίσετε μια ηλεκτρονική εφαρμογή διαχείρισης του e-shop σας που θα σας βοηθάει να βρείτε και διορθώσετε άμεσα τις οποιεσδήποτε δυσλειτουργίες ή/και «ευαισθησίες» του συστήματος σας ώστε να μην έρθετε αντιμέτωποι με παράπονα πελατών και εν τέλει με το νόμο.
Σε περίπτωση που πέσετε θύμα υποκλοπών ή/και hacking ή/και phishing με οποιονδήποτε τρόπο και σχετικά με οποιαδήποτε δεδομένα οφείλετε να ειδοποιήσετε άμεσα τους πελάτες σας και το κοινό.
ΟΙ ΠΕΛΑΤΕΣ ΣΑΣ ΔΕΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΣΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΣΑΣ, ΑΥΤΟ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΕΙΣΤΕ ΑΥΤΟΜΑΤΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΜΕΝΟΙ ΕΝΑΝΤΙ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
Μια επιτυχημένη online επιχείρηση απαιτείται να φροντίζει το e-shop να εναρμονίζεται απόλυτα με τη νομοθεσία κάθε κράτους με του οποίου τους πολίτες συναλλάσσεται.
Είναι παγκόσμιος στόχος η καθιέρωση και αύξηση των e-shops. Όπως οι επιχειρήσεις αυτές εξελίσσονται και η τεχνολογία καθίσταται ολοένα και πιο κατανοητή στους νομοθέτες οι νόμοι παγκοσμίως και στην Ευρωπαϊκή Ένωσή συνεχώς τροποποιούνται και ενημερώνονται. Αυτή την ασφάλεια και νομιμότητα οφείλετε να φροντίσετε με απόλυτη σιγουριά να παρέχετε συνεχώς στην διαδικτυακή επιχείρηση σας.
Άννα Μαρία Φίλιππα 6945 088 741